Caută
Close this search box.

Gastronauții au amerizat la Vorbitorincii

Scris de:
  • Alina Tonigaru
    Alina Tonigaru

Pe orbită culinară, în spațiul infinit al YouTube-ului, s-a desprins o nouă capsulă cu aromă de umami: Gastronauții. Proiectul – un shortcast scurt, intens și delicios – este găzduit, începând de acum, pe canalul Vorbitorincii.

Eroii principali ai expediției sunt Diana Popescu și Dragoș Vasile, doi oameni care au luat foarte în serios ideea că viața merită trăită la gustul ei maxim. Diana, veche colaboratoare a Vorbitorincilor (da, aceeași care ne plimbă prin teatre, concerte și expoziții în podcast, dar și pe site, în Balamucul de weekend), își arată acum latura gastronomică – condimentată, spirituală și cu porția potrivită de ironie. Dragoș, partenerul ei de viață, este co-pilotul perfect: pasionat de vinuri și povești în imagini, producător-jucător al shortcast-ului – un tip care apasă „rec”, intră în cadru, taste(ază), montează și dă ritm fiecărui episod.

Împreună, cei doi explorează mâncarea nu ca pe o știință exactă, ci ca pe o aventură senzorială și culturală. Nu se laudă că gătesc (deși pot), ci că mănâncă – cu pasiune, curiozitate și simț critic. Pentru că, vorba lor, „cineva trebuie să facă și munca grea”.

Gastronauții Diana Popescu și Dragoș Vasile
Gastronauții Diana Popescu și Dragoș Vasile

Gastronauții este un shortcast – adică un episod scurt, de aproximativ 7 minute, în care mâncarea e pretextul pentru povești, reflecții și glume. Fiecare ediție are un fir narativ savuros: poate fi despre sushi în Japonia, ciorbă în România sau misterul unui vin perfect.

Proiectul a ajuns deja la episodul al doilea, iar dacă vă e poftă de o călătorie prin lume cu gust, textură și aromă, îl găsiți direct pe canalul Vorbitorincii.

Și nu vă faceți griji: nu e nevoie să gătiți. Doar să dați play și să vă lăsați poftiți. 🍷🍜

Gastronauții – episodul 2

Vorbitorincii sunt o comunitate independentă de analiști și publiciști. Lucrăm în interes public și credem că o nație are nevoie de bun simț și cultură pentru a progresa. Singurele surse de finanțare sunt contractele de publicitate, plățile Google pentru audiența din Youtube și donațiile voastre. Dacă vreți să ne sprijiniți, puteți apăsa acest buton.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Descoperă alte noutăți